Wednesday, June 26, 2002

Assalamualaikum,

Manusia ini bukan Tuhan. Mereka tidak dapat mengerti apa yang tersirat dalam hati insan lain. When one discloses a weakness in a person's past, a shameful weakness, that person will be condemned for the rest of his life. What if he betul-betul telah bertaubat? Does that matter? No.

Why?Because he had a bad past, and will always be remembered like that. Kadang-kadang tu orang yang menghina the person with the bad past tulah yang lebih teruk. Mereka tidak dapat menjaga lidah mereka, and during the Resurrection Day, their words akan menjadi penebus dosa atau pemberi pahala kepada orang yang kena condemn tadi. Sedangkan Allah telah mengampunkan dosa-dosa mereka yang telah bertaubat, dan menggantikannya dengan darah daging yang lebih baik kepadanya. Namun manusia masih tidak mengerti. Kerana mereka lemah.

Itu sebab kalau kita ada problem ker, sedih ke, atau gembira, kita hendaklah sentiasa berpaling kepada Allah s.w.t., kerana apabila kita berpaling kepada manusia untuk meminta pertolongan, ia seolah-olah menunjukkan bahawa kita fikir yang manusia boleh menyelesaikan masalah kita, sedangkan Allah sahajalah yang Berkuasa.

Ok, that's the thought for the day. Take care, maybe next time I will pen more lines, Insha Allah, wassalam..


0 Comments:

Post a Comment

<< Home